Pagina's

zaterdag 12 maart 2011

Ik vind het gewoon lekker

Hello (:

Deze reclame vind ik zo superschattig. Vooral dat gezicht op het einde.


Volgende week wordt een superleuke week voor mij op school! Ik doe namelijk mee aan de Glamournight, dat is een soort muziek- en dansavond. Je moet er auditie voor doen, dat heb ik twee keer gedaan en met één act ben ik door gegaan! Dat was met "Rolling in the deep" van Adele. Daarbij zit ik in het achtergrondkoortje. Ik vind het ontzettend leuk dat ik eraan mee mag doen, want het is voor mij de eerste keer!

Straks ga ik met de andere twee achtergrondzangeressen een outfit kopen. Daarna moet ik een hockeywedstrijd spelen en dan komt een vriendin van mij logeren. Best wel een drukke dag eigenlijk.

Trouwens, vandaag bestaat mijn blog een week!

Dat moet worden gevierd met een appeltaartrecept (die ik vanavond ook ga bakken):

Benodigdheden (alles op kamertemperatuur):
  • 1 pak Koopmans Appeltaart
  • 175 g roomboter of margarine
  • 1 ei
  • 1 kg (ca. 6 stuks) zachtzure appels (Goudreinet of Elstar)
  • 50 g suiker
  • 75 g rozijnen
  • 2 a 3 tl kaneel
Voorbereiding ca. 40 minuten
Baktijd: ca. 60 minuten
Elektrische oven: 180 °C
Heteluchtoven: 165 °C
Gasoven: stand 3-4

1. Wel de rozijnen in lauwwarm water (circa 15 minuten) en dep ze droog.
2. Plaats het rooster iets onder het midden van de oven en verwarm de oven voor. 
3. Vet de springvorm in met boter of gebruik een bakspray (bijv. Dr. Oetker). 
4. Roer de boter zacht in een beslagkom en voeg de mix en 2/3 van het losgeklopte ei toe.
5. Kneed het geheel met een mixer met deeghaken of met de hand tot een samenhangend deeg.
6. Bekleed met 2/3 van het deeg de bodem en de rand van de springvorm.
7. Schil de appels, verwijder de klokhuizen en snijd de appels in blokjes.
8. Meng de appelblokjes met de suiker, kaneel en rozijnen.
10. Vul de vorm met het appelmengsel en druk dit aan.
11. Bestuif het aanrecht met wat bloem. Vorm van het resterende deeg dunne rolletjes en druk deze op het aanrecht iets plat tot reepjes.
12. Leg de reepjes kruislings over het appelmengsel.
13. Bestrijk de reepjes en de rand van de taart met de rest van het losgeklopte ei.
14. Bak de appeltaart in 60-75 minuten gaar en goudbruin.
15. Laat de appeltaart circa 1 uur afkoelen voordat je de springvorm verwijdert.

Hmmmmm, appeltaart is zooo lekker! Ik hou echt van het moment dat je de keuken binnenloopt en die heerlijke geur van appeltaart je tegemoet komt. Nog een paar foto's van dingen die er heeel lekker en cute uitzien:


Die zuurstoktaart vind ik echt vet (:

Fijne zaterdag allemaal!

XOXO

12 opmerkingen:

  1. aah dat kindje is echt super schattig!
    veel plezier op school, zal vast wel leuk worden + het liedje: rolling in the deep, is echt ge-wel-dig!
    &jammiee, appeltaart. haha gefeliciteeeeeerd dat je blog 1 week bestaat, het loopt al goed hè?

    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Evaaa, <3

    De sokken foto's staan op mijn hyves.
    Sorry, sorry, sorry, dat ik ze niet op mijn blog heb gezet!

    Ik vind je blog echt super!
    Het gaat ook zó goed met volgers.
    Vast allemaal mensen die zien dat jij een schatje bent.

    Xxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die plaatsjes zijn echt schattig, ik vind je blog heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuke blog heb jij zeg! Echt allemaal super orgineel enzo!

    Trouwens.. ik weet niet of je het leuk vind om eens te kijken.. maar wij heb ook een blog, of misschien zelfs te volgen? (je weet nooit!)

    Ik zou zeggen ga zo door met leuke berichten plaatsen! YOU GO GIRL!

    XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
  5. agossie (: dat filmpje!
    leuk artikel weer, en jouw achtergrond <3
    lieefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bedankt voor je reactie! Die reclame is zoo schattig! haha

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Aah dat filmpje is inderdaad echt superschattig!
    Oehw ik wil ook weer snel eens wat gaan maken,
    cupcakes ofzo ^^

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Morgen APPELTAART maken en niet vergeten (;
    Het is heel gezellig met jou lieverd <3

    BeantwoordenVerwijderen
  9. dankjee voor je comment. ^^
    Jaa maar ik vind je blog echt onwijs leuk, heb het zelfs bij mijn favorieten gezet, dus je kan nog veel reacties van me verwachten! ga zo door meid, je kan het echt! Bloggen is echt heel leuk, ik heb mijn blog nog geen eens een jaar. Dus met die van jou zal het ook zeker weten goed komen.

    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een leuke post, je hebt echt een hele leuke blog meid! En inderdaad die zuurstoktaart ziet er delicious uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Aaah leuk filmpje. hihi over je reactie op mijn post: Nee om eerlijk te zeggen nit ik heb het namelijk heel goed uitgespoeld en het rook net als wat ze zei op het filmpje niet !
    Mijn moeder maakt altijd als er één va ons jarig is appeltaart echt heeerlijk. Ik weet nietr hoe ze het doet, nou jaa eigenlijk wel haha.xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Bedankt voor je reactie, ik haal plaatjes uit tijdschriften en ik kijk wat actueel is en zoek daar dan plaatjes van op internet. En gewoon dingen die ik zelf leuk vind. Ik vind het ook leuk om jouw te volgen, hoor.

    x

    BeantwoordenVerwijderen

Please leave a messsage, but not after the beep.