Pagina's

zondag 6 maart 2011

Banana

Hello (:

Ik hou echt van zondagen. Lekker een dagje niksen. Op zaterdag speel ik altijd een hockeywedstrijd (die ik gisteren trouwens met 3-1 heb gewonnen!) maar zondag is relax-dag. I love it.
Gisteren na de wedstrijd kwam mijn vriendje. We gingen samen bij de pizzeria eten. Dat was echt heel leuk! Ik had een pizza mozzerella. Daar kan je mij 's nachts voor wakker maken. En daarna gingen we Despicable me kijken. Die film is echt geniaal. Hier is een minifilmpje ervan:


Ik heb trouwens bedacht dat ik elke keer dat ik post, ik er een filmpje/liedje bijzet. En daaruit neem ik dan een zinnetje en dat wordt dan de titel. Niet dat er in dit filmpje nou zoveel gezegd wordt. Behalve ''Banana'' en ''Pappel'' is het niet veel. Maar dat neemt niet weg dat het filmpje heel grappig is. Hoe bedenk je het, al die gele poppetjes. Ik vind ze wel schattig. Zeker die met maar één oog.

Maar nog even terug op het hockeyen. Ik zit echt in een leuk team. We gingen met z'n allen een keer high-tea'en en dat was superlekker. Als ik de foto nu terug zie ga ik alweer watertanden:

Jummie!

"Anderhalve eeuw geleden had de hertogin van Bedfort trek. Het was pas vier uur en dus moest ze nog even geduld hebben voor het diner. De lunch vond in die tijd rond elf uur 's morgens plaats, en dit was dus voor de hertogin alweer een tijdje geleden. Nog onbewust van de trend die ze zou gaan zetten, vroeg ze haar koks een lichte maaltijd voor haar te maken. De kleine zoete en hartige hapjes in combinatie met de traditionele Earl Grey thee was meteen een doorslaand succes binnen het Britse koninkrijk en men noemde de nieuwe traditie high tea."

Waar receptenboekjes wel niet goed voor zijn. Maar de recepten zelf zijn ook om van te smullen. Neem nou bijvoorbeeld de 'krokante chocohapjes':

Voor 8 stuks:
4 plakjes bladerdeeg
100g pure of melkchocolade, geraspt
1 eierdooier (dat is het gele uit een ei), losgeklopt

1. Verwarm de oven voor op 200 graden.
2. Leg de plakjes bladerdeeg op elkaar en rol uit tot een lap. (Zelf doe ik dit liever met de randen over elkaar, dat is makkelijker en minder werk)
3. Steek 16 rondjes uit de lap met een koekjessnijder of een klein glaasje en verdeel de chocolade over het midden van 8 rondjes. Leg de overgebleven deegrondjes erop en maak de randjes een beetje vochtig. Druk de randen goed dicht met een vork.
4. Bestrijk de hapjes met eierdooier (net als bij een appeltaart) en leg ze op een ingevette bakplaat. Maak een klein gaatje aan de bovenkant in het midden en bak de hapjes in ca. 15 minuten goudbruin en gaar in de oven.

En .... smullen maar!

Voor de rest van nog een paar leuke plaatjes en dan vind ik het wel weer genoeg voor vandaag.






Tot in het volgende bericht!

XOXO

4 opmerkingen:

  1. yummy, die hapjes zien er lekker uit! (:

    bedankt voor de comment op m'n blog, ik ga je ook volgen, je hebt echt een superleuke blog! ;D

    XOXO

    BeantwoordenVerwijderen
  2. haha, geniaal filmpje!
    idd, zondag is ook mijn relax-dag. x

    BeantwoordenVerwijderen
  3. waauw, hebben jullie die high tea zelf gemaakt? en dat filmpje is geniaal! x

    BeantwoordenVerwijderen
  4. aaah eva, heel leuk dit. vooral dat filmpje: banana? banana! pappel. HHAHAHAHAHA grappig.

    trouwens.. je hebt een anonieme volger. zozo, stoer hoor. ik vraag me zo af wie dat nou is..

    xxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Please leave a messsage, but not after the beep.